|
Post by Pertti on Jan 19, 2013 14:13:42 GMT 2
suomenpienhevosori Hiisirikko "Hippi" omistaa Susiraja hoitaa ? Päiväkirjaan tulee sekä hoitajan, että omistajien merkintöjä, myös piirrokset, tarinakisatarinat ym. ovat sallittuja. Omat sivut.Hippi on Ori isolla O:lla, niin korskeaa, pörheää ja täpinöissään kaikesta. Etenkin naisseuralaisista. Hippi on Hippi ja Hipillä on orin iso ego, ja käytös on sen mukaista, asiaa parantaa aina silloin tällöin Pertin komento ja huomattavasti useammin asiaa pahentaa muiden susirajalaisten ”oo äm gee, kattokaa nyt ko sen on vaan NIIN upea!”
|
|
|
Post by Lissu on Feb 14, 2013 0:06:24 GMT 2
14.02.2013 Vapaapäivän seikkailu
Hipillä PITI olla vapaapäivä, niin eiköhän se pöljäke mene ja karkaa ja juokse hangessa ties miten kauan! Lopputuloksena rättiväsynyt, hikinen hevonen, joten taluttelin ties kuinka kauan, että puuskutus lakkasi. Ihme vatipää tämäkin, nuori ja kapasiteetikas ori, mutta sitten tollanen häslä ja pömeltäjäinen.. Saas nähdä, onko ori miten jumissa huomenna, taitaa olla verkkatreenin paikka. Hippi piti karkureissun jäljiltä laittaa karsinaan, ei se olisi enää tarhassa pysynyt. Kismittää pitää hevosta sisällä vaan minkäs teet, ehkä Hippi huomenna pysyy tarhassaan ja saa ulkoilla rauhassa? Tämä kaipaa niin lisää treeniä, tai ainakin vähän rankempaa jos määrä pidetään vakiona.
|
|
|
Post by Lissu on Mar 5, 2013 20:57:04 GMT 2
05.03.2013 Väliaikatiedote
Koulutus edistyy hyvää mallia, kyllä tästä (todennäköisesti) peli tulee. Hippi on myös ilmoitetty Susirajan omiin näyttelyihin, saapa nähdä mitä tuomarit sanovat vai sanovatko mitään. Oripojan kanssa on myös valmentauduttu, tekee ihan hyvää tälle (ja minulle!) kun ulkopuolisetkin käyvät neuvomassa ja ohjeistamassa.
|
|
|
Post by narri on Mar 16, 2013 20:50:49 GMT 2
16.3.2013 Kisatuloksia
Oon Lissun puolesta jonkun verran Hipillä kisaillut, tänään oli yhdet estekisat joissa mentiin ihan pikkuluokkia, kisatkin oli enemmän sellaset hyvänmielen, kaikki puhtaan radan tehneet oli ykkösiä. Yllätti silti, että tehtiin Hipin kanssa se puhdas rata, tästä hevosesta kun ei koskaan voi olla turhan varma mitä se siellä radalla keksii. Tavallisen pörhäkkähän Hippi kisapaikalla oli eikä huomannut muuta kun oman parhautensa, mutta radalla se kuitenkin ilmeisesti kuunteli edes jotain koska saatiin puhdas rata. Kyllä oli hymy herkässä kun päästiin hakemaan ruusuke, ei se ehkä mikään iso voitto ollut, mutta tän orin kanssa kyllä hymyilyttää joka kerta kun vähänkään paremmin onnistuu.
Luokka 1, 50cm 1. Kuinka monta virhepistettä saa puomin pudotuksesta takajaloilla? Neljä
2. Kuinka pitkä saa maksimissaan olla esteraippa? 75 cm
3. Mitä seuraavista ei saa käyttää estekisoissa suojaamaan hevosen jalkoja? c) kumitutit
4. Kuinka monta laukka-askelta mahtuu in-and-out sarjan väliin? Ei yhtään
5. Mitkä kaksi seuraavista ovat pakollisia estekisoissa? a) kypärä satula
Luokka 2, 60cm 1. Kuinka kauan sinulla on aikaa ylittää lähtölinja saatuasi lähtöluvan? b) 45 sek
2. Kuinka pitkät kannukset ovat sallittuja poneilla? Korkeintaan 15mm
3. Millainen arvostelu on AM5? Perusradalla pienimmän virhepistemäärän saavuttaneet ratsukot jatkavat uusintaan. Uusinnassa paremmuuden ratkaisee virhepisteet ja aika.
4. Mikä näistä on kielletty esteradalla: a) gramaanit
5. Miksi hevosilla käytetään rintaremmiä? Se estää satulaa liukumasta taaksepäin
6. Kuinka monesta kieltäytymisestä hylätään SRL:n sääntöjen mukaan? Kahdesta
7. Mistä voit saada sakkoja estekilpailuissa? Mainitse kaksi. Hevosen sopimaton kohtelu. Radalla olevan esteen tai esteiden hyppääminen suorituksen jälkeen.
|
|
|
Post by narri on Apr 4, 2013 11:56:42 GMT 2
04.04.2013 Lisää kisatuloksia
Mä en ymmärrä mikä putki mulla ja Hipillä on päällä, mutta eilen oltiin kisaamassa Willowbrookissa (jossa on btw yks Susirajan kasvattikin), oltiin 80cm luokassa ja voitettiin se. Meinasin pyörtyä kun kuulutettiin sijoitukset. Lissu oli mukana Katiskalla, Telmalla, Hondalla ja Stallarilla ja Katiska ja Telma sijottu molemmat luokissaan kakkoseks, eli ei nää kisat ihan pipariks menneet. Oon silti edelleen ihan puulla päähän lyöty mun ja Hipin voitosta, etenkin kun rata meni miten meni...
Luokka 1, 80cm 1/4 Voi helvetin Hippi, ilmeisesti sen mielestä oltiin uimahyppykisoissa! Ori MELKEIN kuuntelikin apuja radalle päästessä, koska hän on niin superhypererinomaisenloistavanmahtavanparas ettei paremmasta väliä. Esteiden yli joo päästiin, mä roikkuen Hipin kaulalla jossain sen polvien tienoilla rukoillen, etten tipu hevosen jalkoihin ja tallaannu kuoliaaks samall kun herra esitti mitä erilaisimpia hyppyjä. Ilmeisesti se luuli, että radalla on tarkotus tehdä mahdollisimman monta volttia ja kierrettä ennen kun osuu veteen – tässä tapauksessa tosin kentän hiekkaan. Jos siitä olis kyse ollu tyyli- ja erikoispisteitä olis varmasti sadellu oikeelta ja vasemmalta, mutta nyt... Jos ees yhden esteen puomit pysy paikoillaan niin saatan itkee ilosta, nyt en ehtiny seurata yhtään kun keskityin pysymään hengissä.
|
|
|
Post by narri on May 2, 2013 18:55:48 GMT 2
02.05.2013 Vapaapäivän pömellystuokio
Hippi sitten otti ja karkas vapaapäivänsä kunniaks. Mun jalka oli edelleen Telman eilisestä tallomisesta kipeä, joten en "valitettavasti" päässyt mukaan jahtaamaan sitä juuri sulaneelle kurapellolle vaan kannustin vain Lissua ja Perttiä niiden väliin juostessa ja väliin houkutellessa Hippiä luokseen. Poika päätti juoksuttaa kaksikkoa tunnin tai ylikin. Palkaksi Hippi sai potkun perseelle (lähes) Pertiltä ja mä harjasin sen kaikesta ravasta jota se oli mukaansa pellolta kerännyt. Että sellanen päivä. Viime kuussa oltiin Willowbrookissa kisaamassa koulua helpossa B:ssä, ylläri ei mennyt kovin hyvin. Toisiks viimenen sija ei kamalasti mieltä lämmittänyt, onneks voitin kahessa luokassa (Telmalla ja nyt jo myydyllä Epelillä).
Luokka 1, helppo B 4/5 Hippi. Koulukisat. Hmm, pohditaanpa tätä yhtälöä hetki. Hippi + helppo B = X. Selvittäkäämme X. Tuloksena voisi olla hyvin koottu, peräpää alla liikkuva kaunis nuori ori, joka suorittaisi tehtävät pilkuntarkasti, kuuntelisi ja saisi hyvän tuloksen. Miten ideaalista. Vaan toiveajattelua kun kyse on Hipistä. Viimeksi Willowbrookissa käydessä se elikko kuvitteli kyseessä olevan uimahyppykisat, tällä kertaa ori luuli näitä selkeästi rullalautaraggarien kokoontumisajoiksi. Pahaa-aavistamattomana yritin ratsastaa rataa kunnolla ja se suju jopa siedettävästi, kunnes laukannosto. Se oli menoa sillon, Hippi totes että NYT on aika esittää haalfpaipilla - ja kiusallanikaan kirjoita sitä oikein, ihan oikein Hipille ja mä olen aikuinen ihminen ettäs tiedätte! - parit liikkeet. Ohjelmassa oli siis laukkaa pitkältä sivulta toiselle ja aina kouluaidan kohdalla kaunis käännös takajaloilla, mä roikkuen harjassa ja kaulalla ja rukoillen taas kerran etten kuole. Mä en ymmärrä miksi mä enää edes yritän Hipin kanssa, jonain päivänä se hevonen oikeesti vie multa hengen.
|
|
|
Post by narri on May 3, 2013 12:46:24 GMT 2
Tarinaluokan voitto parin kuun takaa ..oltiin 1/1, mutta voitto on aina voitto!
KRJ:n alaiset tarinakilpailut Mörskässä 02.03.2013 helppo C narri & Hiisirikko 1/1 Vaihtoehto 1: Matka kilpailupaikalle on tuskainen, ilma on huono ja tie on huonossa kunnossa. Tallitielle vihdoin saapuessa peltotie on tukkiutunut pyryttäneestä lumesta, eikä autolla pääse eteenpäin. Kilpailut alkavat pian ja paikalle on päästävä..
\"Tämä ei vaan ole mahdollista!\" Luottohevosautoni (ei, se ei hajoa keskelle tietä vaikka vähän vuotaakin öljyä, on ruosteessa ja nurkat vähän repsottavat sun muuta, se on vain.. vintagea) puksutti urheasti kolmenkympin hurjaa tuntivauhtia tässä kuolonkelissä; lunta, räntää, tuulta, tihkua, naapurin Esteri-mummon pyykit ja ties mitä suoraan tuulilasiin, pyyhkimet totta kai kyseenalaisessa kunnossa ja kopissa rymyävät hevoset yrittivät kaiketi kipata meidät tieltä ojaan. En kiellä, ajatus alkoi houkutella minua kun näin tallille vievän peltotien; tukossa, tukossa ja tukossa. Kannattaa tulla viimeisten joukossa juu, lunta oli satanut niin rankasti, että muut kisaajat olivat tallin pihassa ja minä mattimyöhäisenä kopukoineni peltotien väärässä päässä, ja tällä autolla ei mitään mahdollisuuksia päästä läpi. Erittäin kypsä ja asiallinen itkupotkuraivari teki tuloaan, kun kaarsin päätien laidalle. Lumitöihin en ollut alkamassa, se oli selvää.
Tiedä mistä se ajatus sitten tuli, mutta vilkaistuani kelloani seitsemännentoista kerran vain todetakseni, että olen kohta niin myöhässä etten saa osallistua komensin tallityttöäni päästämään yhden mukana olevista hevosistani, Narkin, autosta. Tyttö aukoi suutaan kuin kala kuivalla maalla, mutta ei voinut kuin totella. Ja kas, kerrankin Narkki teki tasan kuten halusin; sai täysslaagin ja hepulin vieraasta ympäristöstä, lumisateesta ja ohi ajavistaautoista sekä herra ties mistä, eikä mennyt minuuttiakaan kun hevonen oli karannut apulaiseltani sännäten kohti tallia tehden samalla mukavat jäljet lumiselle tielle. \"Menehän perään\", hykertelin ottaessani Hiisirikkoa kopista. Ehdin varustaa orini kaikessa rauhassa ja mennä kansliaan ilmoittautumaan, kun koko kisaväki metsästi vauhkoontunutta Narkkia pihalla. Minä virnistelin tyytyväisyyttäni, suunnitelmani oli onnistunut yli odotusten; olin ehtinyt paikalle ongelmistani huolimatta, saanut viralliset asiat hoidettua ja sain vielä verkatakin rauhassa, kun kaikki olivat Narkin perässä.
Sääli, että itse suorituksen kohdalla nämä nerokkaat ideani sitten loppuivatkin, Hiisirikko on aina Hiisirikko ja Hiisirikko on nuori, täpinöissään oleva oori joka ei jaksa keskittyä hetken vertaa. Nooo, ensi kisoihin kehitän jonkun tuomarinhämäysjuonen..
|
|
|
Post by Lissu on May 24, 2013 17:08:07 GMT 2
Naisseuraanarri ylipuhui mut, ja nyt hänen Vammansa on astutettu Hipillä (onneksi astutusmaksu oli överihalpa, Jannalla ja Jennyllä ei ole hajuakaan hinnoittelusta!), nyt odotellaan varsaa. Varsa tulee minulle yksityiseksi, ei tosiaankaan jää Susirajaan. Vähän kyllä epäilyttää, oliko tämä hutilyönti, kun varsan vanhempien luonteet ovat mitä ovat.. Noo, minähän tykkään haasteista! Toiveissa on tamma, ei sen värin niin väliä.
|
|
|
Post by Lissu on Jun 15, 2013 10:53:07 GMT 2
15.06.2013 Vapaapäivän naisseikkailu (tai sen yritys)
Minä kun luulin, että Susirajassa olisi kerrankin kommellusvapaa päivä niin ei, eiköhän Hippi mene ja karkaa tarhasta ja onnistu jotenkin keinottelemaan itsensä Telman tarhaan! Ei kyllä tee sitä toiste, Hippi sai Telmalta aika pahasti turpiinsa ja jouduin hakemaan Pertin ja narrin avuksi, että saimme Telman aisoihin ja Hipin kuskattua muualle. Onneksi ori selvisi muutamalla pintanaarmulla ja kolhitulla egolla, mutta josko tämä opettaisi oripoijjaallemme jotain käytöstapoja. Telma on topakka täti, ei paljoa kannata mennä ryppyilemään sille, ehkä Hippikin huomasi sen. Hipin tuntien ei huomannut.
Karkureissua ja Telman epäonnistunutta riiamista lukuunottamatta Hipin päivä sujui rauhallisissa merkeissä. Huomiselle on jo suunniteltu koulutreeni (pääaiheena avo- ja sulkutaivutukset), maanantain treenin saa suunniteltua vasta kun tietää miten ne avot ja sulut sujuvat. Mitään isompia ongelmia ei pitäisi olla, Hippi on kuitenkin pärjännyt kouluradoilla paremmin kuin estekentillä. Osaisi vain ottaa rauhassa ja keskittyä oleelliseen, niin pärjäisi kisoissa (oli laji mikä hyvänsä) paremmin! Sijoituksia on kuitenkin lähemmäs 50, eli ollaan me jossain herran kanssa onnistuttu. Vielä kun tietäisi, miten ja missä.
|
|
|
Post by Lissu on Jun 21, 2013 10:29:31 GMT 2
21.05.2013 Rataestetreeni
Rataesteitä intopiukealla suomenhevosorilla. Hippi oli pörhäkkää jo silloin, kun hain sen tarhasta, eikä käytävällä seisoskelu harjaamisen ja varustamisen aikana auttanut asiaa ollenkaan. Kentälle mentiin steppaamalla ja selkäännousu oli oma operaationsa, kun Hippi vain otti sivuaskelia tai leikki hyrrää. Jotenkin minä sain taiteiltua itseni selkään, jalustinhihnojen kanssa leikin seuraavan vartin, kun Hippi ei edelleenkään suostunut seisomaan paikoillaan.
Alkuverryttelyt menivät taas miten menivät, kun alkuun Hipiltä ei löytynyt käyntiä, sitten löytyi steppiesitystä muistuttava ravi ja laukasta en tahdo edes puhua. Orin saaminen kuriin ja siihen kuntoon, että pääsimme ylittämään edes verkkaesteitä vei aikansa, ja kun hyppäämään päästiin Hippi innostui vähän lisää ja tolskasi menemään kuin sokerihumalainen pikkulapsi. Sain kuin sainkin Hipin keskittymään aina silloin tällöin, ja verkkahypyt olivat itse asiassa aika hyviä.
Itse ratatreeni.. huoh. Hypyt olivat hyviä, mutta lähestymiset kaikkea muuta kuin hyviä. Hipin laukassa ei ollut mitään tahtia, askel ei passannut ikinä (joko jäi askel tai puolikas ottamatta tai niitä otettiin liikaa), suorista linjoista ei ollut tietoakaan kun Hippi porskutti menemään.. Kieltoja tai pudotuksia ei tullut, mutta en silti menisi hurraamaan kun orin keskittyminen ja kontrolli olivat lomalla Bahamalla.
Taistelun treenin aikana Hippi hikosi, joten pesarin kautta takaisin tarhaan.
|
|
|
Post by narri on Jun 27, 2013 16:12:04 GMT 2
27.06.2013 Koulupuolta
Hipillä oli tänään normaali vapaapäivä eikä se, yllättävää kyllä, edes yrittänyt järjestää mitään erikoisempaa kohtausta. Kouluradoilla ori on kerännyt ihan mukavasti menestystä, alkavat sijoitukset olla täynnä ja sen kanssa aiotaan mennä ensi kuun suokkilaatikseen. Itseäni himottaisi Vamma x Hippi -varsa, mutta Lissulla sellainen jo on enkä yhdistelmän mielekkyydestä muutenkaan ole kovin varma... Hippi saa siis etsiä naisvieraansa muualta.
Kuun puolenvälin paikkeilla olimme koulukisoissa Cheval Delamerissa ja nappasimme sijoituksen! Kür helppo A meni ilmeisesti sitten paremmin kuin odotin, sillä kolmossijan nappasimme.
Kouluratsastuskilpailut Cheval Delamerissa 14.06.2013, helppo A Kür, 3/9 (http://www.youtube.com/watch?v=wPYz1LQP67c Pariisin Kevät – Teippileikki) Tiesin Teippileikin nappivalinnaksi Hipille! Orin viipotus ja lapsellisuus sopivat biisiin kuin nenä päähän ja yleisöäkin selkeästi hymyilytti, kun intopiukea Hippi porhalsi paikalle Teippileikin säestämänä. Orin toimivuudesta ylipäätään ei kannata puhua, niin täynnä omaa erinomaisuuttaan, ettei mitään rajaa. Mutta ainakin musiikkivalinta onnistui – myös yleisön mielestä, saimme sentään raikuvat aplodit poistuessamme radalta.
|
|
|
Post by narri on Jun 28, 2013 15:26:48 GMT 2
28.06.2013 Maastomopo
Hipillä oli tänään maastoilupäivä ja voi hyvää päivää sitä innon määrää. Jo tarhasta hakiessa ori oli pörhäkkänä kuin mikä, kevät ja kesä ovat ihan pahinta aikaa Hipin kanssa touhuamiseen kun koko ajan meinaa olla joku tamma kiimassa ja ori on omasta mielestään kaikkien naisten mies. Ihmettelen, miten selvisimme molemmat täysin ehjänä harjaamisesta ja varustamisesta, ori kun meinasi yhtä aikaa talloa kaiken alleen, syödä kaiken ja sotkeutua kaikkeen. En halua nähdä sitä päivää, kun Hippi saa kohtauksen, kun se normaalioloissakin on jo kuin kofeiinipistoksen saanut sähköjänis.
Maastolenkki olisi voinut olla ihan mukavakin, jos Hipillä ei olisi ollut ollut menossa koko aikaa jotain omaa show'taan. Käynti ei meinannut pysyä käyntinä, ravi oli ihmeellistä harppomista ja laukka täyttä kyytiä pinkomista, kun orin piti esittää jokaiselle puulle ja puskalle hienoa ja mahtavaa, jos siellä olisi vaikka ollut tamma katsomassa. Eipä ollut, ei ainakaan ilmaantunut paikalle, vaan väliäkö sillä. Olisi voinut olla, joten Hipin piti esittää koko ajan.
Lenkin jälkeen pesulle, Hippi kun hikosi kuuman ilman ja pörhistelynsä vuoksi.
|
|
|
Post by narri on Jun 29, 2013 13:18:57 GMT 2
29.06.2013 Vapaapäivän erikoisohjelma
Ihan vain Hippiä piristääkseni, tosin mitäpä piristystä tämä ori muka oikeasti tarvitsisi, vein orin tänään vihreälle ahmimaan. Linjat pitää pitää kunnossa, etenkin nyt kun ollaan menossa laatuarvoisteluihin edustamaan Susirajaa, mutta pikkuhetki mussutusta ei kyllä tätä hevosta lihota. Energia kuluu saman tien uudelleen, kun Hippi alkaa vetää omaa show'taan tarhassa ja viimeistään silloin, kun sen kanssa on lähdössä ratsastamaan. Joten no harm done, sitä paitsi pysyypähän elikko paikallaan kun mässyttää, kerrankin jotain rentoa tekemistä Hipin kanssa. Tällaiset hetket ovat oikein mukavia jopa orin kaltaisen hyrrän kanssa, Hippi malttoi seistä paikallaan ja syödä, siinä ehti itse katsella maisemia ja rentoutua hetken muiden hevosten liikutuksen lomassa. Kymmenen minuutin rentoutumishetki ei toki päätä huimannut, mutta olihan se ihan mukava väli siinä työnteon lomassa.
Hippi pääsi takaisin tarhaan esittämään suurta ja mahtavaa, suupielet vihreinä.
|
|
|
Post by narri on Jul 4, 2013 10:06:09 GMT 2
04.07.2013 Jälleen vapaalla, joten kuulumisia
Kummasti aika kirjoittaa Hipin päiväkirjaa osuu orin vapaapäiville. Todennäköisesti siksi, että aina kun sen kanssa on jotain tehnyt, on niin rättiväsynyt ettei millään haluaisi enää alkaa kirjoittelemaan, kuinka rättiväsynyt on. Ori on menossa tämän kuun suomenhevosten laatuarvosteluun ja jännäämme kovin, mitä sieltä tuleekaan. Toiveissa olisi kakkonen, ykkösen kanssa olemme vähän kiikun kaakun - se olisi mahtavaa, mutta ei olla varmoja, onko se mahdollinen. Niin tai näin, jos palkinto tulee, minä ainakin olen ylpeä Hipistä! Orin kanssa sujuvuus ei kuitenkaan ole mikään läpihuutojuttu, kun se ei osaa keskittyä. Hipin viikko-ohjelma pitäisi päivittää, kukaan ei ole vain muistanut. Kisakuntoisella kahdeksanvuotiaalla on juuri nyt aivan liikaa vapaapäiviä, mikä näkyy myös sen energiatasossa. Joka huitelee jossain stratosfääreissä.
Kuten tänäänkin, Hippi oli kovasti sitä mieltä, että hyppää tarhan aitojen yli. Monta kertaa juoksi kohti, mutta menikin sisu kaulaan joka kerta. Hyvä vain, mutta pitää muistaa mainita Pertille, että kirjaa orin viikko-ohjelmaan lisää liikuntaa. Ja pitää alkaa tehdä sen kanssa jotain, vaikka Pertti ei kirjaisi, ei tästä tule kohta kuin ruumiita.
|
|
|
Post by Lissu on Jul 5, 2013 9:59:21 GMT 2
05.07.2013 Kevyt estetreeni
Apupuomeja esteiden eteen hillitsemään Hipin vauhtia ja puomit esteiden sivuille "johteiksi", jotta ori hyppäisi suht koht suoraan eikä lähentelisi estetolppia, kas siinä päivän valmistelut. Hipin kanssa ohjelmassa oli kevyt estetreeni, 70-80cm korkeita esteitä ja lähestymisien, hyppyjen ja laukan säätelyn hiomista. Pienhevosori oli pörhäkkänä jo tarhasta hakiessa, eikä innokkuus ainakaan lieventynyt Hipin saadessa kuolaimet suuhunsa. Onhan se mukava kun hevosella on virtaa ja se haluaa tehdä töitä, mutta se keskittyminenkin olisi kova sana. Ainakaan tämä ei ole niin paha kuin Katiska..
Verryttelyhypyt olivat melkoista sähellystä, mutta Hippi yllätti täysin ja muuttui joka hyppy kuuliaisemmaksi ja herkemmäksi. Kun aloimme suorittamaan itse treenitehtäviä ori oli loistavasti kuulolla ja teki kaiken miten pyysin, vaikka siitä huomasikin, miten laukkaaminen pää viidentenä jalkana olisi houkutellut. Hippi kuitenkin hillitsi itsensä, käytti mahtavasti kaikkia lihaksiaan ja vastasi apuihini uskomattoman hyvin. Näytin varmaan idiootilta, kun virnuilin niin leveästi. Jokainen tehtävä sujui hyvin, laukkaa sai säädeltyä juuri niin paljon kuin halusi, Hippi oli helppo ohjata keskelle estettä, ori ei rynninyt tai koluutellut, ei kieltänyt.. Ori oli koko treenin sopivan säpäkkä mutta malttoi myös odottaa, aivan mahtava kombinaatio! Pestessäni ja hoitaessani Hippiä hehkutin oria narrille, joka nyökkäili hyväksyvästi. Tämän takia me olemme oria treenanneet, se on oikeasti kapasiteetikas ja upea!
|
|